my family

my family

Monday, August 5, 2013

kenangan raya dolu-dolu... :)

salam...

lagi brape hari je kte nk raye kan? kjap je rasenye.. huhuh... tetibe je sayu n teringat raye mase kecik2 dlu.... sronok gler kot.... mase dlu² tk yh nk pk nk amik cuti raya brape hari.. trang² dpt cuti raya lame (cuti skolah) hihihi.... mase kecik 2 hari nk raya kompom blik kg belah mak.. sronok... umah arwah tok pn dh brubah skang.. mase dlu besar n cantik.. :) kl dlu smua mak cik pakcik spupu spapat blik kg... yg sronok dapat mkn rmai2.. time tu kompom mak ngan mak cik msak berperiuk2.. hihihih.... mkanan pon smua best n mcm2... kterg budak2 slalu kne mkn kt bwahla kan. hihih... tme pas bebuka pe lg men bungan api n mercunla.. yg plik dlu2 tk de pn kes putus tgnla ptus itula.. lgla mcm2 mercun ade.. time tdo lgla best coz bersepah2 tdo sbb tk muat.. hihih... punyela rmai.. :) sari sblum raya sbuk tgk mak makcik masak ketupat nasi, ktupat palas, rndang n mcm2 lagi... :)

bile time mlm raya kterg berkumpul.. sronok msing2 kuarkan bju raya tuk pkai esok sbb nk gsok..gllir2.. :) mak² biasel atgk drama air mate kan.. ihihi... skang drama dh kurg best la.. dh raya pg tu tk yh kjut kterg kompom bgun awal coz xcted nk pkai bju raya kan.. buwahahah.... pas smayang raya kami bersalam2 salaman ramai gler kot nk slam.. tp yg pling bes kutip duit raya la.. pe lg... hahaha... time kecik dlu aku pling byk aku dpt kat 8 rat kot sbb aku bongsu so lebey ckit mak pak cik aku bg.. hahha... last aku dpt duit raya mase au ngandung kan aiman.. hahha.. tula yglast..  tp kan pling aku teringat stiap kali raya mesti arwah tok ckp mcm ni "jny ni kan mnis je pkai bju raya, tp syg kjap je die nk pkai" hahhahha.. aku dlu mmg tk suka bju kurung.. pas tghari kompom mak aku tukarkan suar.. kihkihkih... berbalik pada raya.. dh erslman bermula operasi berjln.... sronok sgt.. raya mcm tk ckup sbuln.. tv2 ni tk heran..

tp skang... meriah tu mmg meriah tp tuk anak2la kan.... :) tp skang aku dh tk blik kg lg dh.. raya umh mak je.. blik pn pg raya coz mak cik ade duk sane.. tk mcm dlu kterg berkumpul smua spupu.. skang tk de dah coz smua dh besar n dh kwen kan..

raya thun ni aku raya umh mentua.. xcited gak coz fmly hubby aku rmai.. so mmg tk mng tgnla.. :D braya sane braya snila..



hihih.. okla.. tetibe je kan nk ngat dolu-dolu.. :) selamat hari raya maaf zair batin tuk blogger smua.. :)

No comments:

Post a Comment