my family

my family

Wednesday, February 13, 2013

Nur Adriana Qaisara Junaidi

yuuuhuuuu.....

dah lame tg hapdet blog ni.. alhamdulillah adriana pon dh 3 bulan.. :D sokali ni nk cter pengalaman bersalin adriana lak..

actually pengalaman adriana ngan abg die same je.. pukul 3 pg pd 4.11.2012 air ketuban kuar.. then pegi spital doc ckp kne tunggu coz bru 2cm bukak.. klu pembaca nk tau sy dh 2 mggu 2cm je tau.. contraction dh lame kne tp jalan hanya bukak 2cm.. sempat lg tu braya tau.. hahahha...

berbalik cter tk di..

kne tunggu la.. doc dh pesan klu 4.30 tak bersalin lg kne transfer ke Kuantan.. opcozla aku tk nk.. adoi.. mcm² aku dgr scary kot.. so aku dh start sakit dlm kol 12 tghari tu.. gler nk pcah rase.. yg ni aku tk dpt cucuk ubt than sakit mcm abg dlu so mmg sakitla kan?

tepat kol 2.30 hubby aku dtg mlawat die kcan tgk aku sakit gler then air lak asik kuar je mcm air paip kot. aku dh tkut coz mse tu nurse ckp bru 4cm.. :( gler nk tunggu 10cm.. pastu hubby saran kan aku minum air slusuh.. :) pas mnum je.. skit tuhan je tahu.. gler r mmg dh rase nk kuar trus..
atrus jumpe nurse.. nurse pon plik cek² dh 7 cm..

msuk je LR aku dh tk than sgt dh.. ckp kt nurse dh nk teran.. ley nurse tu ckp nnt dlu blum 10cm.. gler ape? aku dh tk than kot.. aku men tran je.. last² ade sorag nurse senior ckp baby dh kt bwh so die suh aku tran.. byk kali aku ckp kt nurse pggil hubby aku.. hampeh tk smepat.. so kali ni pon hubby aku tk dpt nk tgk baby die kuar.. huhuhu.. tp seyes nk mmg sakit gt.. tk pasal² aku kne jahitan lg.  :) so ble nurse ckp bb gurl aku rase nk jerit kesyukuran.. coz rmai yg ckp bb aku boy.. akhirnya dptla aku spasang.. Alhamdulillah.... so nila die puteri kami...

NUR ADRIANA QAISARA...




2 comments: